Piscina externa

Avaliações de Decameron Marazul - All Inclusive

3.5 out of 5
Decameron Marazul - All Inclusive
Carretera San Luis 30 -45 Int 100, San Andrés, San Andres y Providencia

Avaliações

7,2

Boa

Nota 10 - Excelente. 19 de 89 avaliações" "
Nota 8 - Boa. 32 de 89 avaliações" "
Nota 6 - Ok. 20 de 89 avaliações" "
Nota 4 - Insatisfatória. 12 de 89 avaliações" "
Nota 2 - Terrível. 6 de 89 avaliações" "

7,8/10

Limpeza

7,4/10

Serviço e funcionários

7,2/10

Comodidades

7,0/10

Condições e instalações da propriedade

7,8/10

Cuidado com o meio ambiente

Avaliações

6/10 - Ok

GISELE

Hospedou-se por 4 diárias em set. de 2021

6/10 - Ok

Neila maria g

Pontos negativos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Muito longe de ser um resort
o hotel "all inclusive" deixa muito a desejar, pois este "all", não inclui wifii que necessita ser pago, nem o transporte para o clube de praia, pois o hotel não tem praia, e sim um "lodo" produzido artificialmente. Se desejar ir a uns dos restaurantes noturnos, parabéns, pois vc de férias terá que acordar bem cedinho e entrar numa fila, senão esqueça os restaurantes a la carte, e fique com o buffet, que não é ruim, porém deixa a desejar para um hotel que se diz "resort".
Hospedou-se por 5 diárias em dez. de 2017

8/10 - Boa

Erica Ambrozin, Brasil

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Atendimento de Primeira
O atendimento dos funcionários são de primeira classe, pois os mesmos nos fazem sentir muito bem-vindo e são muito educados (Todos eles sem exceção). A limpeza de todo o hotel é impecável e todas as refeições são muito boas. As atividades também são bem divertidas, fora que esta incluso o principal passeio da ilha no pacote do hotel. Uma das observações é sobre os quartos que são muito fechados e quando se toma banho todo quarto fica muito úmido por não ter uma boa ventilação. E outra observação é o fato do cofre e da internet serem pagas, isso não é muito legal. Do restante o hotel é ótimo e eu recomendaria com certeza.

6/10 - Ok

Sergio, São Paulo - SP

Pontos negativos: Limpeza, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Precisa de modernização
Se apresenta como um Resort All Inclusive mas não passa de um Hotel de 3 estrelas de praia com pensão completa... A comida é honesta mas a bebida é de péssima qualidade, whisky estranho e cerveja nacional quente! Os quartos e o seus banheiros reclamam uma urgente modernização, são muito velhos e de aparência estranha. A praia é de mangue (fundo de lodo) e a piscina é pequena. O serviço é muito ruim, não há nenhuma cortesia por parte dos funcionários. O bom desse Hotel é que disponibiliza um barquinho para ir diarimente até o Aquário, mas para isso é preciso acordar as 8:00 para conseguir uam reserva para o mesmo dia. Em resumo, é um pretenso Resort muito fraco (no máximo 3 estrelas) com um preço muito alto para aquilo que oferece, mas pelo que vimos por lá essa belíssima ilha carece de melhores opções.

8/10 - Boa

Viajante verificado

Pontos positivos: Limpeza e serviço e funcionários
decameron marazul-san andres
Gostei muito de minha estadia, as pessoas são atenciosas e é bem organizado. O que deixa a desejar é a qualidade da comida, e não se trata de um só restaurante, todos não fazem comida saborosa, come-se apenas por fome.

8/10 - Boa

Rodrigo, Curitiba-PR

Um bom hotel
Como se trata de uma ilha, não vá esperando um super all inclusive. Os serviços são bons, mas as condições de infra-estrutura não são as de um super hotel. Mas eu recomendo, pq em San Andrés não deve haver muitos hotéis com tantos serviços ! E é all inclusive ! Recomendo que se faça reserva para os restaurantes a la carte !

10/10 - Excelente

Gleicon, Curitiba, Brazil

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Very good!!!
Very good hotel, very good staff, excelent location. If you don't want all the noise from the city center, you should stay here.

10/10 - Excelente

Ingrid

Viagem com a família
Pontos positivos: Comodidades
Excellent service and staff was extremely friendly and very professional
Hospedou-se por 3 diárias em mar. de 2024

8/10 - Boa

yamile haito

Hospedou-se por 4 diárias em jan. de 2024

8/10 - Boa

Steven

Viagem a dois
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Marazul is a beautiful hotel, quiet with nice groomed landscape, bridge walk to bar on boat dock. Staff was friendly. There is only a small man made sand area with access to ocean but no real beach. Entertaining at night was very mediocre, very disappointing and not as advertised on the activity board at the hotel. The drinks at the bar are almost a completely ripooff. The worst cocktails we have ever drinken. No name brands liquor.

6/10 - Ok

Andrea

Viagem a dois
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Hospedou-se por 4 diárias em nov.. de 2023

6/10 - Ok

Ana Maria

Viagem com a família
Pontos positivos: Limpeza e serviço e funcionários
Pontos negativos: Comodidades e condições e instalações da propriedade
Taking everyday a trip to aquarium island
Hospedou-se por 3 diárias em abr. de 2023

10/10 - Excelente

Ivonne

Viagem a dois
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Todo estuvo excelente. Grata experiencia
Hospedou-se por 2 diárias em jan. de 2023

8/10 - Boa

Laurent

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Hôtel sympa ,vieillissant mais propre,nourriture pas top,super accueil des l’ensemble de l’équipe de l’hôtel ainsi que des managers
Hospedou-se por 3 diárias em dez. de 2021

6/10 - Ok

Juana

Pontos positivos: Limpeza e serviço e funcionários
Friendly and helpful staff.
Hospedou-se por 5 diárias em out. de 2021

10/10 - Excelente

Holger Fabricio Franco

Viagem com a família
Pontos positivos: Limpeza, comodidades e condições e instalações da propriedade
Deberían permitir llevar cualquier tipo de comida al cuarto para personas que se sientan indispuestas
Hospedou-se por 5 diárias em ago. de 2021

10/10 - Excelente

Viajante verificado

Viagem a dois
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Staff and facility were incredible! Probably only complaint/wish is that I assumed they would have WiFi. My cell connection was spotty which made it difficult for me to communicate with others back home. I was also there as the Coronavirus was kicking in and the place was shutting down. They did a great job coordinating all of that.
Hospedou-se por 4 diárias em mar. de 2020

10/10 - Excelente

William

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Hospedou-se por 3 diárias em jan. de 2020

2/10 - Terrível

Viajante verificado

Pontos positivos: Serviço e funcionários e condições e instalações da propriedade
Pontos negativos: Limpeza e comodidades
Well for starters there was no WiFi the whole stay. So I couldn’t speak to my familia in the states. The room wasn’t cleaned properly I had long hairs on my floors after being mopped. TV was terrible. Liquor selection was terrible , not a great selection. Some staff were rude not much but a couple..
Hospedou-se por 2 diárias em mai. de 2019

10/10 - Excelente

Viajante verificado

Viagem com família e crianças pequenas
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
My Overall experience with Decameron Resort was superb! Staff were very polite and helpful! My family and I were exceptionally pleased with everything and hopefully would like to bring our family with us the next time.
Hospedou-se por 4 diárias em mai. de 2019

10/10 - Excelente

Viajante verificado

Viagem a dois
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e condições e instalações da propriedade
The staff is very professional in the job, service, actitud, smile, all was excellent.
Hospedou-se por 3 diárias em abr. de 2019

6/10 - Ok

Scott, USA

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
The checkin situation there is horrible. Every afternoon the lobby is filled with weary travelers waiting for their rooms. We arrived at 12 and were told checkin was at 3. We didn’t get our room until 4. The front desk staff was rude and unsympathetic throughout the ordeal. Another problem is internet. You have to pay by the hour and it is not fast. That’s right, the “all inclusive” resort does not include internet. That is a policy that really needs to change. The internet is a ubiquitous necessity to travelers. They might as well charge extra for the phone or TV. Now the good things about the place. It was clean and well maintained. The rest of the staff were courteous and always willing to help. The food and drinks were good and there was plenty of it. Overall we had a pleasant stay.
Hospedou-se por 7 diárias em jul. de 2018
Resposta de Angelina de Espriella - Gerente em 21 de nov. de 2018
Buenos días, Estimado huésped, Antes que nada agradecerle que nos haya elegido como hotel para sus días de descanso. en respuesta a sus comentarios queremos aclarar lo siguiente: entendemos la molestia por el check in , ya que la operación hotelera maneja unos tiempos en que el pasajero en salida entrega la habitación a las 12 M y se procede a realizar un tratamiento de limpieza general y desinfección cumpliendo con los estándares de calidad, por lo cual le recordamos a los pasajeros en destino que la hora del check in es entre 3:00 Pm y 5:30 Pm. manejamos una realimentacion diaria con nuestros colaboradores de la recepción en con el fin de llegar a cumplir con nuestra misión que es la satisfacción de nuestros clientes. efectivamente el wify es un servicio adicional ya que por nuestra ubicación geográfica no contamos con servicios directos en la isla la cual nos hace depender de proveedores externos. por otro lado agradecemos que haya valorado el esfuerzo que hace cada uno de los colaboradores para hacer sus días memorables y que poco a poco se fueron llenando sus expectativas. nuevamente mil gracias por sus comentario y lamentamos que se hayan presentado situaciones durante su estadía.

2/10 - Terrível

sandra

Pontos negativos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
No tiene playa. No ir con personas en sillas rueda
No tienen playa es un engaño. No tienen servicios para personas en sillas de ruedas fuimos con mi mama y fue demasiado complocado
Hospedou-se por 3 diárias em nov.. de 2017

6/10 - Ok

alejandro, Boston

Pontos positivos: Limpeza e conforto do quarto
Pontos negativos: Serviço e funcionários
Not even close to the pictures.
Very unfriendly staf Food is ok Poor beach Place needs a renovation asap. I had to beg for a little bit of milk for my daughter's bottle unless you tip the staff. They need a lot of customer service training.
Hospedou-se por 4 diárias em set. de 2017
Resposta de Angelina de la Espriella-Gerente em 19 de nov. de 2018
Buenos días, Estimado huésped, De antemano muchas gracias por habernos elegido como hotel para sus días de descanso y lamentamos que durante su estadía se hayan presentado incomodidades, para lo cual le aclaramos lo siguiente: cada día realimentamos a nuestros colaboradores para llegar a ser los mejores en servicio al cliente según lo establecido por nuestra misión y visión nos esforzamos para hacer sus días memorables, ya que lo mas importante para nosotros es sus satisfacción. en estos momentos nos encontramos en un proceso de remodelacion por áreas para mayor comodidad de nuestros visitantes. nuestra playa es pequeña pero ofrecemos salidas en lancha diariamente hacia los cayos acuario y haines cay para que disfruten de dos horas de playa y también ofrecemos pasadias dentro del todo incluido en el club de playa rocky cay con el servicio de alimentos y bebidas. de igual manera tomamos atenta nota de sus comentarios y haremos las verificaciones pertinentes. nuevamente mil disculpas y le deseamos éxito en sus actividades.

8/10 - Boa

MIGUEL A

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e conforto do quarto
Hospedou-se por 5 diárias em jun. de 2017

10/10 - Excelente

Viajante verificado

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Excelente
Muuuy bueno. Todo excelente. La comida y las instituciones. Recomendado

10/10 - Excelente

Viajante verificado

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Linda experiencia
Buen servicio y habitaciones muy cómodas, lindas vistas.. sobresalen en su servicio el botones y Candy.. volveré sin duda..
Buenos cócteles

8/10 - Boa

Alex, Chile

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e conforto do quarto
Descanso y entretención en una isla preciosa
El hotel es sencillo pero muy comodo. En la Isla hay muchos hoteles Decameron y están integrados de forma que puedes visitarlos, usar sus instalaciones e incluso almorzar o cenar. Todos son muy diferentes y ello te permite ir variando y hacer menos monotona tu estancia. Para mi gusto el Mar Azul es uno de los mejores para estar en familia pero la playa no es muy limpia. Para disfrutar de una cena con música en vivo mi recomendación es ir al Acuario y para pasar la tarde en una linda playa, recomiendo el buffet del San Luis.

4/10 - Insatisfatória

FRANCISCO

Pontos positivos: Limpeza
Pontos negativos: Serviço e funcionários
HOTEL REGULAR
MUY REGULAR. EN LA PRIMERA HABITACIÓN ASIGNADA NO HABÍA AGUA Y ESTABA DEMASIADO LEJOS DEL ÁREA DE LA PISCINA. EL HOTEL NO CUENTA CON PLAYA. EL RESTAURANTE OFRECE SERVICIO DE COMIDA A LA CARTA, PERO AL FINAL DE LOS PLATOS OFRECIDOS A LA CARTA SOLO CUENTA CON UNO (A NOSOTROS SOLO NOS OFRECIERON CAZUELA DE MARISCOS). EL HOTEL NO PRESTA EL SERVICIO DE TRANSPORTE CON BUSETAS,POR LO QUE CADA VEZ QUE UNO VA A ASALIR HACIA EL CENTRO TOCA PAGAR TAXI.

8/10 - Boa

Alejandro, Chile

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Un buen lugar para una estadía tranquila

8/10 - Boa

Viajante verificado

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Sitio perfecto para descansar y disfrutar en famil
El sitio muy tranquilo playa solo para los huéspedes del hotel, excelente atención, falta modernizar los baños de las habitaciones aunque siempre están perfectamente limpios. El servicio de transporte al Acurio es excelente así como el grupo de animación y shows nocturnos, el mar no es azul como en el centro pero la tranquilidad del sitio lo supera. La comida muy rica y la opción de rocky ley excelente la mejor.

10/10 - Excelente

Pedro A, Santiago se Chile

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Decameron mar azul ......soñado.....para regresar
Excelente lugar.....paisaje maravilloso. ..gente muy encantadora...muy bien atendidos desde la recepción. .en el comedor buffett..en el bar...en todo...la habitación muy limpia y amplia. ..comida variada....música con banda en vivo ...la piscina muy muy limpia (( no tome fotos del hotel ))hago este comentario por si ayuda debido a que cuando compramos el paquete mi sra. Leyo comentarios que nos hizo dudar de la desicion tomada y llegamos al hotel temerosos. ...mas nos dimos cuenta estando en nuestras habitaciones (2) que todo lo que leímos fueron comentarios del pasado o mal intencionados.....el hotel y sus dependencias estan todos los dias siendo cuidadas.....hay mucho personal en cuidar detalles. Nosotros volveriamos.

6/10 - Ok

Karolyn, California

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e conforto do quarto
San Andres
The overall stay was good, one of our daughters' life vests was lost at the pool, and that never leaves a great feeling. You start to question the staff, guests, etc. we filed a missing items report, but nothing resulted of it. We had a great time there, unfortunately it's hard to forget the bad.

6/10 - Ok

felipe

Pontos negativos: Limpeza, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Bastante malo, en cuarto que nos dieron estaba sucio. Al otro día cambiamos de cuarto

4/10 - Insatisfatória

Ramiro, Buenos Aires

Pontos negativos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Do not go to DECAMERON!
This is not an all inclusive hotel. The service is bad, the rooms are not confortable and you need to pay for things that should be included. You need to reserve from 6.30 to 8 AM if you want to go for lunch or dinner to a better restaurant, the system has no senes.

2/10 - Terrível

Daniel, Denver

Pontos negativos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Horrible
Horrible experience. From the minute I walked in with my girlfriend some of the male staff were making rude comments about her which I heard, them not realizing I spoke Spanish. There was charges for everything....safe key, beach towels , remote for the tv. They gave me one room first but as I was walking away they gave me another room that when we got to it you could tell it hadn't been cleaned in awhile, there were no towels and the ac was broken. I asked for another room which was the first room that they had given me....no hot water and no new towels. The bar drinks were weak and given in paper Dixie cups. The food at the ala cartel was ok.....had to make reservations at the other two restaurants which we waited to do early in the morning but after an hour wait decided not to. Overall......worst all inclusive place I have ever stayed. For $300.00 per night a total rip off. The rude male staff and overall unfriendliness of the rest of the staff ruined my two night stay. Will never use their chain again.

8/10 - Boa

Ivonne, Bogotá

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Vacaciones inolvidables.
Pasamos unos días muy agradables. Muy atento el personal del hotel. La comida muy rica. Le dan toda la información necesaria para hacer paseos.

6/10 - Ok

monica , dg

Pontos negativos: Limpeza
Hotel más o menos agradable
Mala actitud en recepción, habitaciones con toallas curtidas, queda al lado ciénaga la playa no es agradable

4/10 - Insatisfatória

Lucas, Bogota

Pontos positivos: Limpeza e conforto do quarto
con playa, pero en lamentables condiciones
La playa muy abandonada y descuidada, no apta para diversión, nadar, bucear, ski acuatico, etc, la alimentación de buena calidad,

2/10 - Terrível

Mauricio Ernesto, El salvador

Pontos negativos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Decameron mal servicio san andres
Mala atención, perdí mi celar en la habitación y nadie me dijo nada

8/10 - Boa

Viajante verificado

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e conforto do quarto
Minor Problems Overcome by Great Staff
Overall we had a great trip to San Andres and still believe this was the best hotel to stay at. Currently, the rooms are outdated but they are working hard on renovations. The staff is extremely friendly. They do everything to keep you entertained from Bingo to Water Polo and fun shows at night. They have a boat that goes to the Aquarium which is great. Food is also good and varied.

10/10 - Excelente

Facundo, buenos aires

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Well done
Everything was as expected. Hotel is pretty well located, and even it can be renovated, facilities are in a very good shape. Had a wonderful holidays with the family, and the hotel staff did everything on their power to improve our stay. I'll definitely stay again at the same hotel.

2/10 - Terrível

Ted, San Diego, California, USA

Pontos negativos: Limpeza, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
One Of The Worst Hotels Ever Been To!
Bad Location, No Beach, Very Windy Small Pool. Worst Bed Ever Slept On (Felt like Sleeping On Ply Wood). Very Noisy, Major Construction going on all the Time in Rooms,(Jack Hammers, Saws etc, 7am-7Pm every Day) Suppose to Be All Inclusive, But You Have to Pay for Internet Wi Fi Service, And Pay for Safe in Room, & Pay For Any Calls From the Room. Refrigerator Totally Empty Not Even Water.(Signs Say Be Ware of the Tap Water. Only Few Restaurants Have to Make Reservation At 8 AM Every Morning, and Very Limited.Only two Bars, Small Dixie Cups for Drinks. Asked for A Columbia Beer, but they said the Boats with Beer have not Come in for Days, So all they Had was Miller Lights. I would Never Reccomend This Hotel To Anyone!

8/10 - Boa

camilo

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto

6/10 - Ok

pastelito, Panama

Pontos positivos: Limpeza, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Decameron Mar Azul
Personal tried Hard but not always acts quickly or explains things clearly. Lady in the tour office could be friendlier. Booking made for dinner in another hotel, made in front of me, never materialized. The Wifi should be free in the lobby as it is very bad and frustrating to pay and not be able to be connected with the outside world. The food fantastic, rooms clean although shower horrible, no hot water. All in all it was enjoyable but could have been better.

8/10 - Boa

JUAN, Medellín

Pontos positivos: Serviço e funcionários e conforto do quarto
Pontos negativos: Limpeza
Buen hotel, pero...
El hotel es muy bueno, pero lo único que no nos gustó es que el mar es muy sucio. También tuvimos problemas con el aseo de la habitación pues era muy malo.

6/10 - Ok

Viajante verificado

Pontos negativos: Condições e instalações da propriedade
Roof leaking
Spent 6 days with the roof leaking. Had storms almost every day, and trying to stop water spreading in the room.

4/10 - Insatisfatória

Viajante verificado

Pontos negativos: Serviço e funcionários e condições e instalações da propriedade
hotel muy basico
desilucionante. no era lo que se vendio. el hotel no tiene categoria. la infraestructura del hotel es de menos estrellas y los paseos que venden son peligrosos

8/10 - Boa

Sebastian Giraldo, Bogota

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e conforto do quarto
Buen descanso y excelente comida
Muy buen lugar para quedarse, la posibilidad de tener una playa privada es muy conveniente, variedad de actividades nauticas, el restaurante muy variado y bien atendido, las condiciones del hotel en algunas zonas tienen algún deterioro pero nada que reste a la calidad del servicio, el mar de la isla es lo máximo.

6/10 - Ok

McCubes, UK

Pontos positivos: Serviço e funcionários e condições e instalações da propriedade
Very nice setting by the beach and Mangroves.
The hotel is located in a great place that could easily be a luxury hotel setting. The facilities are old, the staff is friendly but don't really have enough training in customer service, good effort to keep people entertained in the evenings but lacks of a kids club so too tired to enjoy the party. The quality of the food is good, place fairly busy. Water sports are great but better to deal directly with sports school that is linked to the hotel Chamey's they look after their clients and are pretty straight forward. We had an enjoyable holiday overall.