Fachada

Avaliações de Sheraton Pretoria Hotel

5 out of 5
Sheraton Pretoria Hotel
643 Corner Of Church And Wessels Streets, Arcadia, Pretoria, Gauteng

Avaliações

8,6

Excelente

Nota 10 - Excelente. 198 de 395 avaliações" "
Nota 8 - Boa. 131 de 395 avaliações" "
Nota 6 - Ok. 33 de 395 avaliações" "
Nota 4 - Insatisfatória. 20 de 395 avaliações" "
Nota 2 - Terrível. 13 de 395 avaliações" "

9,0/10

Limpeza

8,6/10

Serviço e funcionários

8,0/10

Comodidades

8,4/10

Condições e instalações da propriedade

7,8/10

Cuidado com o meio ambiente

Avaliações

4/10 - Insatisfatória

Wolfgang William

Pontos negativos: Limpeza e serviço e funcionários
Decepcionante
Decepcionante. Não chega nem perto do padrão habitual da rede Sheraton. Serviço péssimo. Café da manhã foi cobrado por fora apesar de estar incluso na reserva. Tomar banho era sinônimo de alagar o banheiro. Pouca iluminação no quarto. Serviço péssimo, desorganizado.
Hospedou-se por 6 diárias em jul. de 2019
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 31 de jul. de 2019
Dear Wolfgang William, We appreciate you staying with us and sharing your recent experience. On behalf of my entire team, I apologize for falling short of your expectations. I assure you this was never our goal. Your feedback was share with the teams concerned to be able to improve overall service and maintenance issues. Thank you again and safe travels!

6/10 - Ok

Clercio

Pontos positivos: Limpeza, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Pontos negativos: Serviço e funcionários
Excelente hotel, atendimento demorado demais
O hotel é muito bonito e de frente ao Union Buildings. O estacionamento custou 80 rands por dia. O checkin é lento demais e demorado, uma enrolação ate conseguir as chaves para o quarto (levei 20 minutos do momento que sentei na mesa, ate preencherem todos os papeis e darem as chaves). O quarto (quarto club), tem vista para o Union. Os quartos sao muito grandes, assim como o banheiro que possui uma area de chuveiro e outra de banheira, com uma cama excelente assim como roupa de cama e toalhas de banho. Para os quartos club (6 e 7 andar) ha um coquetel gratis das 17 as 19h com bebidas e muito bom. Assim como no cafe da manha, ha um serviço gratis de cafe mais simples que o cafe normal. Nao inclui na diaria o cafe da manha, entao esse serviço para o quarto club foi otimo. O restaurante tem um atendimento demorado, porem a comida é muito boa. Os preços dos vinhos e cervejas sao muito acima da media do país. Apesar do atendimento demorado, sao sempre simpaticos.
Hospedou-se por 1 diária em mar. de 2019
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 25 de mar. de 2019
Dear Clercio, Thank you for your great review. It's always good to know when our guests enjoyed their stay. Your comments about the slow check-in is noted and we'll certainly improve this service. We hope to welcome you back when your travels bring you back to Pretoria. Regards,

10/10 - Excelente

Monica

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Otimo Hotel em Pretoria
Nossa est[adia foi execelente no Sheraton Pretoria. O quarto era muito confortavel, o servico impecavel, cafe da manha muito bom e a salada que pedi no room service estava maravilhosa.
Hospedou-se por 2 diárias em fev. de 2018

8/10 - Boa

Luis Felipe

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e conforto do quarto
Bem localizado
Hotel muito bem localizado, em frente às Union Buildings. Serviço cordial.
Hospedou-se por 1 diária em jul. de 2017

10/10 - Excelente

Tatiana

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto

10/10 - Excelente

Jose

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto

6/10 - Ok

Eneto

Pontos negativos: Serviço e funcionários

10/10 - Excelente

Viajante verificado

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Resposta de Marietjie em 23 de nov. de 2013
Dear Anônimo, Your star rating is wonderful and I'm really glad you liked the Sheraton Pretoria Hotel. Warm regards, Pascal Fouquet General Manager

4/10 - Insatisfatória

Panzo, Luanda

Pontos negativos: Serviço e funcionários e condições e instalações da propriedade
O hotel parece estar muito antigo e precisa de obras de remodelação. O concierge não funciona bem como exemplo eu fiquei quase uma hora a espera de taxi para me dirigir ao aeroporto, foi uma brincadeira de mau gosto.

4/10 - Insatisfatória

Gary

Viagem a dois
Pontos positivos: Serviço e funcionários
Pontos negativos: Condições e instalações da propriedade
We stayed here for one night and we had no hot water, no light in the internal bathroom and only one lamp in the main bedroom. It was blamed on loadshedding, but every other business in South Africa seems to be able to work round it with their generators
Hospedou-se por 1 diária em mar. de 2024
Resposta de Frankie de Bruto, Operations Manager em 25 de mar. de 2024
Dear Gary, thank you for choosing to stay at the Sheraton Pretoria Hotel. On behalf of the team, I sincerely apologize for the inconvenience caused due to the electricity outage. Unfortunately our generator capacity only covers emergency usage, thus hot water could not be generated.Warm regards,

10/10 - Excelente

Francis

Hospedou-se por 1 diária em mar. de 2024
Resposta de Frankie de Bruto, Operations Manager em 11 de abr. de 2024
Dear Francis, thank you for choosing to stay with us and taking the time to share a review. We are looking forward to your next visit.Regards,

10/10 - Excelente

Nicolas Garcia

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Staff was amazing just ask and they will deliver anytime of the day
Hospedou-se por 5 diárias em fev. de 2024
Resposta de Frankie de Bruto, Operations Manager em 20 de fev. de 2024
Dear Nicolas Garcia, On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing your recent experience and commending the staff for their efforts.It is always encouraging to receive positive feedback. We are looking forward to your return.Regards,

2/10 - Terrível

Angela

Viagem a dois
Pontos negativos: Comodidades e condições e instalações da propriedade
.

4/10 - Insatisfatória

Vanessa, panama

Viagem a dois
Pontos negativos: Comodidades
Run away if you can.. service is slow, rooms are not clean.
Resposta de Frankie de Bruto, Operations Manager em 31 de dez. de 2023
Dear Vanessa, thank you for taking the time to send us feedback of your stay. Cleanliness is a high priority and I sincerely apologize for failing to meet your expectations. Your feedback has been shared with the Sheraton Pretoria team to ensure guest services are improved.We hope to have another opportunity to welcome you back and provide you with the service you expect and deserve.Regards,

10/10 - Excelente

Desiree

Hospedou-se por 1 diária em jun. de 2023

10/10 - Excelente

Jorge

Viagem com a família
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Friendly staff and made us feel welcome and we stayed comfortable Thanks
Hospedou-se por 1 diária em abr. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 1 de mai. de 2023
Dear Jorge, thank you for taking the time to send us a review. It is always wonderful to see when our guests' had a memorable experience. We are looking forward to your next visit. Safe travels and best regards.

8/10 - Boa

Grace

Pontos positivos: Serviço e funcionários e comodidades
Property was fine. Very dated, and not very much choice on menus. Mostly Buffett. Staff was lovely. On site spa and hair dresser. Just very dated.
Hospedou-se por 1 diária em abr. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 3 de abr. de 2023
Dear Grace, thank you for taking the time to send us feedback of your stay. Your comments are all noted. We are looking forward to your next visit.Regars,

10/10 - Excelente

Hyung Goo

Viagem a dois
Pontos positivos: Serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Spacious and clean room
Hospedou-se por 1 diária em mar. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 4 de mar. de 2023
Dear Hyung Goo, thank you for taking the time to send your feedback. We are looking forward to your next visit.Regards,

8/10 - Boa

Marion

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e condições e instalações da propriedade
No economy on electricity!!
Hospedou-se por 2 diárias em fev. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 18 de fev. de 2023
Dear Marion, not sure about your comment. Hope all electricity in your room was satisfactory. We're looking forward to your next visit.Regards,

10/10 - Excelente

PJ

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Hospedou-se por 1 diária em fev. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 18 de fev. de 2023
Dear PJ, we appreciate you choosing to stay with us. Thank you for your rating. We look forward to your next visit.Regards,

10/10 - Excelente

Thabo

Hospedou-se por 1 diária em fev. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 13 de fev. de 2023
Dear Thabo, thank you for taking the time to send a review. It's always wonderful to see when our guests had a memorable experience. We are looking forward to your next visit.Regards

10/10 - Excelente

Sarah

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Great location, comfortable, would stay herr again
Hospedou-se por 2 diárias em fev. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 14 de fev. de 2023
Dear Sarah, it's always great to see when our guests' had a memorable experience and we appreciate your time in sharing your experience. We are looking forward to your next visit.Regards,

10/10 - Excelente

Daniel

Pontos positivos: Limpeza, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Hospedou-se por 1 diária em fev. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 7 de fev. de 2023
Dear Daniel, thank you for taking the time to send a review of your stay. It's always great to see when our guests' had a memorable experience. We are looking forward to your next visit.Regards,

10/10 - Excelente

Bernadette

Viagem a dois
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Thoroughly enjoyed our stay at the Sheraton. Would highly recommend it.
Hospedou-se por 1 diária em jan. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 1 de fev. de 2023
Dear Bernadette, thank you for taking the time to send us a review. It's always great to see when our guests' had a memorable experience and we are looking forward to your next visit.Regards

8/10 - Boa

Kerstin

Viagem em grupo
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Hospedou-se por 1 diária em jan. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 24 de jan. de 2023
Dear Kerstin, thank you for staying with us and rating your experience. We are looking forward to your return.Regards,

8/10 - Boa

John

Viagem de negócios
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e conforto do quarto
Nice but upgrade of Wi-Fi system needed
Fine stay (4 nights). Good location. Nice breakfast. Friendly staff. Very good coffee (great barista). Rooms a bit run-down. And limited service at the pool area (strange that you have to go down a floor to get service) Internet unstable and not able to have online Zoom or Teams meetings.
Hospedou-se por 4 diárias em jan. de 2023
Resposta de Frankie de Bruto, Acting Operations Manager em 17 de jan. de 2023
Dear John, thank you for taking the time to send us a review of your stay. Your comment about the internet has been shared with the relevant manager to action and ensure the Wi-Fi/internet connection in the hotel is stable. With regard to service at the pool terrace, our apologies for any inconvenience caused as all orders could be placed via the service phone on the counter. We hope to have another opportunity to welcome you back and provide you with the service you expect and deserve.

8/10 - Boa

Sunjay

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Hospedou-se por 1 diária em dez.. de 2022
Resposta de Sheraton Admin em 13 de dez. de 2022
Dear Sunjay, thank you for taking the time to share your recent experience with us. We are looking forward to your next visit.Regards,

8/10 - Boa

Abel

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
The areas around the Hotel is not well clean and treated.
Hospedou-se por 4 diárias em nov.. de 2022
Resposta de Sheraton Admin em 13 de dez. de 2022
Dear Abel,I want to thank you for staying with us and taking the time to share feedback of your stay. Cleanliness is a key priority for our hotel, and I apologize for failing to meet your expectations. Your feedback has been shared with our housekeeping team in an effort to improve our service.Regards,

10/10 - Excelente

Abel

Pontos positivos: Serviço e funcionários
Alot of mosquitos on the busnees center & bar.
Hospedou-se por 3 diárias em nov.. de 2022
Resposta de Sheraton Admin em 23 de nov. de 2022
Dear Abel, thank you for choosing to stay with us and taking the time to share your concern. We are looking forward to your next visit.Regards,

4/10 - Insatisfatória

Stefan

Pontos negativos: Serviço e funcionários e condições e instalações da propriedade
Hospedou-se por 2 diárias em nov.. de 2022
Resposta de Sheraton Admin em 23 de nov. de 2022
Dear Stefan, thank you for taking the time to share your recent experience with us. It is through guest feedback that we are able to improve guest services. If there is anything in particular you wish to bring to our attention, we would love to hear from you in this regard.Regards

8/10 - Boa

Vicente

Viagem de negócios
Pontos positivos: Limpeza, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Hospedou-se por 4 diárias em out. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 31 de out. de 2022
Dear Vicente, thank you for taking the time to rate your recent stay. We are looking forward to your next visit.

6/10 - Ok

David

Viagem de negócios
Pontos positivos: Limpeza e conforto do quarto
Pontos negativos: Condições e instalações da propriedade
Hospedou-se por 3 diárias em ago. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 3 de set. de 2022
Dear David, thank you for staying with us and sharing a review. If there is something specific you wish to bring to our attention, we are looking forward to hearing from you in this regard.Regards,

4/10 - Insatisfatória

Dean

Viagem de negócios
Pontos positivos: Limpeza
Pontos negativos: Serviço e funcionários e conforto do quarto
Disappointed
Air conditioning not working reported not fixed. Curtains could not close reported not fixed. Promised a different room if repairs were not possible… did not happen.
Hospedou-se por 2 diárias em ago. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 17 de ago. de 2022
Dear Dean, thank you for taking the time to send a review. On behalf of the Sheraton Pretoria Hotel team, I apologize for failing to meet your expectations. I am not sure if it was communicated to you, but our air conditioning system is on 'winter' mode at the moment and when the window or balcony doors in the rooms are opened, the air conditioning system automatically shuts off. However, your concerns were shared with the maintenance team for attention. We hope to have another opportunity to welcome you back and provide you with the service you expect and deserve.

8/10 - Boa

Isaac

Viagem de negócios
Pontos positivos: Limpeza e comodidades
Nice and friendly staff but some amenities were faulty.
Hospedou-se por 4 diárias em jul. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 4 de ago. de 2022
Dear Isaac, Thank you for taking the time to send us feedback of your recent experience while staying with us. We appreciate you commending the staff for their friendliness and take note of the amenities. Not sure what seemed faulty, but you are welcome to give us more info in order to ensure all is up to standard. Regards,

8/10 - Boa

DR LAN

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Good stay. Hotel has excellent interior finishes
Hospedou-se por 1 diária em jul. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 31 de jul. de 2022
Dear DR LAN, thank you for taking the time to send us feedback of your recent experience while staying with us. We are looking forward to your next visit. Regards,

10/10 - Excelente

Sheethal

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Hospedou-se por 1 diária em jul. de 2022

10/10 - Excelente

Mahlako

Hospedou-se por 1 diária em jun. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 20 de jun. de 2022
Dear Mahlako, it is always encouraging to receive positive feedback and I want to thank you for sharing a review of your recent stay. We are looking forward to your next visit. Regards,

4/10 - Insatisfatória

Levers, Philip Nel Park

Viagem de negócios
Pontos positivos: Limpeza e serviço e funcionários
Pontos negativos: Comodidades e condições e instalações da propriedade
The TV is very small. Wi-Fi not stable sometimes. Breakfast has limited varieties
Hospedou-se por 4 diárias em jun. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 17 de jun. de 2022
Dear Levers, thank you for taking the time to give us feedback of your recent experience. On behalf of the entire Sheraton Pretoria hotel team, I sincerely apologize for failing to meet your expectations. Your comments has been shared with the relevant team leaders to ensure we always deliver on guest expectations. Regards,

8/10 - Boa

Alberto

Viagem de negócios
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e condições e instalações da propriedade
Pontos negativos: Conforto do quarto
The room it too cold
Hospedou-se por 2 diárias em jun. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 15 de jun. de 2022
Dear Alberto, thank you for sharing your recent experience at our property. I am sorry to see that your room was cold and that nobody offered you a heater to use. Our sincere apology for the inconvenience. We hope to have another opportunity to welcome you back and provide you with a comfortable room. Regards,

4/10 - Insatisfatória

Mark

Viagem com família e crianças pequenas
Pontos negativos: Comodidades e condições e instalações da propriedade
I booked the Sheraton because I am familiar with the brand and had an expectation of the level of service and the standard of the property. Unfortunately, it did not live up to expectation. Check in time was stated as being from 3pm. I arrived at 5pm and my room was not ready. I was also surprised to be asked to pay for parking. I was not allowed to bill items in the restaurant or room service to my room which was a pain. The decor is very dated. Overall, it is hard to see how this establishment can be classed as 5 star. At best, I would say it is 3 star. I would not stay at this property again.
Hospedou-se por 2 diárias em jun. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 10 de jun. de 2022
Dear Mark, We recognize your time is valuable and appreciate the feedback you have provided. In order to better uphold our commitment to deliver exceptional service to every guest, your feedback was shared with the relevant leadership teams. We are committed to improve our overall guest experience and do our best to prevent delayed check-in due to rooms not ready on time. We hope to have another opportunity to welcome you back and provide you with the service you expect and deserve. Regards,

6/10 - Ok

Bheki

Hospedou-se por 2 diárias em jun. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 7 de jun. de 2022
Dear Bheki, thank you for choosing to stay at our hotel. We look forward to your next visit. Regards,

8/10 - Boa

joanna

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Convenient choice in Pretoria
Very pleasant stay in a large room overlooking Union Buildings.
Hospedou-se por 1 diária em mai. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 10 de jun. de 2022
Dear joanna, thank you for taking the time to share your recent experience with us. I am happy to see that you had a memorable experience. We are looking forward to your next visit. Regards,

10/10 - Excelente

Reginald

Hospedou-se por 1 diária em mai. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 22 de mai. de 2022
Dear Reginald, thank you for choosing to stay with us. We are looking forward to your next visit. Regards,

10/10 - Excelente

Mr Nigel

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
Everything about the property was excellent. The friendly welcome at check-in. The member of staff who took my bags to my room was friendly and polite. In fact every member of staff I came into contact with during my 3 day stay were very professional and polite. The room was very clean and well equipped, beautiful comfortable bed lovely bathroom with nice soft towels. In fact I couldn't fault it at all. A special mention must be made for the restaurant. I had breakfast and dinner on my 3 mornings and evenings and the all you can eat buffet was amazing. Lots and lots of choices, all cooked to perfection and and beautifully presented. I absolutely adore it. Lovely pool and patio area outside. Used the pool and the sauna and both superb. Next time I am in South Africa I will definitely be back. Highly recommend this hotel and great value for money as well.
Hospedou-se por 3 diárias em mai. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 15 de jun. de 2022
Dear Mr Nigel, On behalf of the entire hotel team, I want to thank you for sharing your review and commending the staff for their great customer care. It is always encouraging to hear positive feedback, particularly when it comes from those who matter most - you! Your feedback has been shared with the entire hotel team as a way of celebrating the great guest experiences we delivered. Once again, I appreciate you taking the time to share your feedback. We are looking forward to your return. Regards,

10/10 - Excelente

Zinhle

Hospedou-se por 1 diária em mai. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 16 de mai. de 2022
Dear Zinhle, we appreciate your feedback and are looking forward to your next visit. Regards,

8/10 - Boa

JEROME

Viagem de negócios
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Hospedou-se por 1 diária em mar. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 5 de abr. de 2022
Dear JEROME, thank you for choosing to stay with us. We look forward to your next visit. Regards,

6/10 - Ok

Hawa tayob

Hospedou-se por 1 diária em mar. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 12 de mar. de 2022
Dear Hawa tayob, thank you for choosing to stay with us and taking the time to rate your stay. Regards,

10/10 - Excelente

FARAI

Viagem a dois
Pontos positivos: Serviço e funcionários, comodidades e condições e instalações da propriedade
The television in my room 222 is of poor quality, bad screen visibility, channel selection limited
Hospedou-se por 2 diárias em mar. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 8 de mar. de 2022
Dear FARAI, thank you for staying with us and providing us with a review. I'm sorry to see that the TV in your room was of poor quality and we apologize for this. Thank you again for you feedback. Regards,

8/10 - Boa

thandeka a d

Viagem de negócios
Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários, condições e instalações da propriedade e conforto do quarto
Great stay
My stay was great, room beautiful and clean. Bed and pillows amazingly comfy. I would have liked some hot chocolate in the room or a room service menu that specifies their service times. A Spa menu in the room would have been nice
Hospedou-se por 1 diária em jan. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 7 de fev. de 2022
Dear thandeka a d, thank you for your feedback and it's wonderful to see that you had a memorable stay. We are looking forward to your next visit. Regards

10/10 - Excelente

Patrick

Pontos positivos: Limpeza, serviço e funcionários e conforto do quarto
The Hotel is old and need a TLC but enjoyed the stay.
Hospedou-se por 1 diária em jan. de 2022
Resposta de Pascal Fouquet, General Manager em 3 de fev. de 2022
Dear Patrick, thank you for your feedback. Your comment about TLC is noted and after the lock down we are slowly, but surely working on this aspect. It's great to see that you enjoyed your stay and we are looking forward to your next visit. Regards,